nav

torstai 3. maaliskuuta 2016

Friends & Burgers Tampere

friendsandburgers

Tampereelle avattiin Friends & Burgers vanhaan Mäkkärin kulmaan viime viikolla. Paljon kohuttua raflaa oli kyllä pakko päästä testaamaan, sillä hyvä burgeri on aina hyvä burgeri. 

Moni varmasti valittaa paikan hintatasosta: burgerit pyörii kahdeksan euron hujakoilla ja ateriat yhdentoista, kahdentoista euron paikkeilla. Tässä vaiheessa haluan muistuttaa jokaista siitä, että Friends & Burgerissa todella panostetaan raaka-aineisiin ja käsin tekemiseen: raaka-aineet sekä valtava määrä työvoimaa kustantavat yritykselle ison summan rahaa. Kun kävimme keskiviikkona syömässä, keittiössä pyöri reilusti yli kymmenen ihmistä. 

Itse burgeri ei mielestäni ollut mitenkään "erikoinen", vaan erittäin hyvä perusburgeri. Sellainen, jonka voisin tehdä kotona. Ja sellainen, johon olin erittäin tyytyväinen raflassa. Itelle aterian tähti oli ehdottomasti nuo ranskalaiset, kunnolla tehdyt ranskalaiset on tie mun sydämeen. 

Tampereella leivotaan hampurilaisten sämpylät mun käsittäkseeni samassa talossa. Ja hei majoneesi valmistetaan itse, ihan mahtavaa! Olimme ravintolassa, kun jono oli jo pitkällä ja meidän jälkeen jono jatkui melkein ovesta ulos. Silti ruoka oli valmista nopeasti, en edes ehtinyt kaipaamaan sitä, vaikka olinkin hurjan nälkäinen. Ainoa miinus saamassamme palvelussa oli, että mun ja ystäväni hampurilaiset olivat menneet sekaisin. Noutopisteellä tyttö väitti mun hampurilaista kaverin purilaiseksi ja huomattiin tää tietenkin liian myöhään, kun puolet hampurilaisista oli menneet kurkusta alas. 

Kaiken kaikkiaan ihan näppärä pikaruokarafla, vaikka eihän tämä opiskelijabudjettiin välttämättä hirveän usein mahdu. Itse kuitenkin alan ihmisenä olen valmis maksamaan laadusta, suomalaisista hyvistä raaka-aineista sekä siitä, että työvoimaa käytetään runsaasti = käsillä tekemisestä. 

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti